תמונה: depositphotos

ליסבון, בירת פורטוגל, היא אחת הערים הנהדרות באירופה. עיר ייחודית שמציעה שילוב מנצח של ישן וחדש, אדריכלות עשירה, אתרים היסטוריים ומוזיאוני אמנות לצד שכונות מלאות אווירה, נופים נפלאים, מזג אוויר נהדר וגם חיי לילה תוססים ואוכל משובח.

בשנים האחרונות יותר ויותר ישראלים מגלים את ליסבון, כלשלל יתרונותיה מצטרפים גם מחירים נוחים ואוכלוסייה ידידותית. הטיסות הישירות מישראל תורמות במידה רבה לעלייה בפופולריות שלה.

כפי שניתן לשער, ליסבון היא עיר נהדרת לטייל ולבלות בה. הנה חמישה מקומות מומלצים שלא כדאי לפספס:

כיכר קומרסיו

הכיכר המרכזית בעיר, Praca do Comercio, נבנתה במאה ה-18 כדי להמחיש את השפע והעוצמה של פורטוגל באותם הימים. הכיכר רחבת הידיים מוקפת בבניינים מרשימים, המאכלסים משרדי הממשלה ואת הבורסה, ובליבה ניצב פסל של המלך זו'ז'ה הראשון רכוב על סוס. שער ויקטוריה (Arco Da Victoria) מחבר את הכיכר עם מדרחוב אוגוסטה, אחד מרחובות הקניות הבולטים של ליסבון. הכיכר מהווה נקודת מוצא מצוינת לטיולים בליסבון – מצידה הצפוני ניתן לעלות על חשמליות הנוסעות לרובע בלם וצידה הדרומי גובל בנהר, שם אפשר לטייל ברגל לאורכו או לעלות על אחת המעבורות החוצות אותו.

באירו אלטו

כאמור, ליסבון מפורסמת בחיי הלילה התוססים שלה. אחד מאזורי הבילויים המוצלחים הוא באירו אלטו (Bairro Alto). הרובע האופנתי מורכב ממבוך של סמטאות תלולות, הגדושות במועדונים, פאבים, מסעדות, מועדונים, גלריות ובוטיקים ייחודיים. אל הרובע, הנמצא בראש גבעה, אפשר להגיע בכמה דרכים: תוכלו לטפס במעלה הרחובות ורחובות-המדרגות. למי שמתקשה בטיפוס, יש שתי אפשרויות אחרות, מהנות במיוחד – לעלות לראש הגבעה במעלית Santa Justa המרשימה או לקחת את הרכבת החשמלית שנוסעת במסלול תלול במיוחד, כמעט אנכי. ניתן להתרשם מהאדריכלות המיוחדת, מהסמטאות הציוריות ותצפית נוף יפה על גגות העיר משדרת סאו פדרו די אלקנטרה (São Pedro de Alcântara).

רובע שיאדו

רובע שיאדו (Chiado) הוא אזור הקניות המועדף על תושבי העיר – יש בו שילוב מוצלח בין בוטיקי מעצבים אופנתיים וחנויות מסורתיות בטעם של פעם, מרביתן מרוכזות ברחוב קרמו (Rua Carmo) וברחוב גארט (Rua Garette). לצד חנויות אופנה ועיצוב יש גם הרבה חנויות ספרים וחנויות נישה ייחודיות. ברובע יש מרכז קניות מצליח, Armazend de Chiado, עם 54 חנויות אופנה וקוסמטיקה וחנות גדולה של דיסקים וספרים של רשת Fnac. הרובע גדוש בבתי קפה, שכדאי לעצור בהם למנוחה בידיים עמוסות בשקיות, בהם בית הקפה המיתולוגי Café A Brasileira והקונדיטוריה האגדתית Confeitaria Nacional המפורסמת במאפים המסורתיים הנמכרים בה.

מגדל בלם

המגדל (Torre de Belém), אשר ניצב על גדת נהר הטז'ו ברובע בלם, נבנה בראשית המאה ה-16 כשער כניסה ימי מרשים לעיר לציון גילוייו של ואסקו דה גאמה, אשר יצא למסעותיו מליסבון. גובהו 35 מטר והוא מעוטר במוטיבים ימיים מגולפים באבן. ממרפסת התצפית שבקומה העליונה נשקף נוף נהדר של העיר ושל שפך הנהר לאוקיינוס.

מנזר ז'רונימוש

סמוך למגדל בלם ניתן למצוא את מנזר ז'רונימוש (Mosteiro dos Jerónimos), ששוכן ברובע בלם במערב העיר ונחשב לאחד מסימני ההיכר של ליסבון. המנזר המרהיב, שנבנה במאה ה-16, הוכרז כאתר מורשת עולמית של אונסק"ו הודות לארכיטקטורה בסגנון האדריכלי-קישוטי שהיה ידוע באותה התקופה, החצרות הנהדרות והחשיבות ההיסטורית שלו. המנזר נבנה לכבודו של מגלה הארצות הפורטוגלי ואסקו דה גאמה, שגילה את נתיב השייט מאירופה להודו, והוא אף קבור במנזר.

  • פורטוגל נמצאת בנקודה המערבית ביותר באירופה, צמודה לספרד, צופה לאמריקה ומשלבת באופן מושלם בין אירופה הקלאסית והאווירה הדרום אמריקאית. כפי שהוזכר למעלה, חברות תעופה ישראליות מפעילות קווי טיסה ישירים מתל אביב לליסבון (ואפילו לפורטו), מה שהופך את היעד לאטרקטיבי במיוחד. את החופשה בפורטוגל אנחנו ממליצים כמובן להתחיל בליסבון, עיר צבעונית, צעירה בנפשה עם אווירה קלילה ויוצאת דופן בוורסטיליות בסגנונות האדריכלות מהתקופות השונות.

    למבחר מלונות בפורטוגל לחצו כאן

    פרסומת