מעוניינים לנסוע כל המשפחה לתאילנד? אין ספק כי מדובר ביעד האהוב והמועדף על ישראלים ועל מטיילים מהעולם כולו. מה שיפה במיוחד בתאילנד זה השילוב בין התרבות זרה, האטרקציות השונות והמרובות ובעיקר האפשרות (הדי נדירה במציאות של היום) לקצת גיבוש משפחתי באחד מהמקומות היפים בעולם.

ואם כבר תאילנד, כדאי מאוד לא לפספס את קוסמוי.

קוסמוי (האי סמוי), הידוע בכינויו "אי הקוקוסים", הוא האי השלישי בגודלו בתאילנד. בניגוד לפוקט, המחובר ליבשת בגשר, קוסמוי הוא אי אמיתי, אליו ניתן להגיע רק בטיסה או בשייט. קוסמוי הוא היעד המוצלח ביותר בתאילנד למשפחות המעוניינות לטייל באיים ביולי- אוגוסט, במהלך חופשת הקיץ של הילדים.

בניגוד לפוקט, קרבי ואיי פיפי, בהם חודשי הקיץ, הם החודשים הגשומים ביותר בשנה, בקוסמוי מזג האוויר מסביר פנים בקיץ. לכן ההמלצה היא לנסוע אליו עד חודש ספטמבר ולאחר מכן מדצמבר/ינואר, במטרה לא להגיע בחודשים הגשומים ביותר בקוסמוי והאיים הסמוכים לו.

קוסמוי ידוע במיוחד בזכות בחופים הנפלאים שלו, עם מי טורקיז, חול רך ולבן ושפע עצי קוקוס, אך גם למי שמחפש אקשן, פעילויות והרפתקאות- קוסמוי הוא בהחלט יעד אידיאלי. באי עצמו ישנן מבחר אטרקציות מגוונות שלא מבייש אף עיר גדולה ובנוסף אפשר לצאת לטיולים בני חצי יום או יום באיים הסמוכים.

למשפחות שאכן בוחרות מגיעות לקוסמוי מומלץ לגור בחוף למאי LAMAI, זוהי רצועת חוף נפלאה, עם מבחר בתי מלון, חלקם ממוקמים על חופים נפלאים, חנויות, שוק, מסעדות וכל מה שצריך, אך ללא ההמולה וההמונים של חוף צ'אוואנג CHAWENG. בכל אופן, גם בחוף צ'אוונג כמובן שאפשר למצוא מלונות משפחתיים מוצלחים, על שפת הים.

מכיוון שבדרך כלל מבלים ונופשים בחוף הים הצמוד למלון בו מתגוררים, חשוב לבחור מלון הצמוד לחוף ים חולי וללא סלעים. בקוסמוי, הן בלמאי והן בצ'אוונג, יש רצועות חוף חולי נפלאות לצד חופים סלעיים שממש לא מתאימים לרחצה. הרזורטים ובתי המלון פרוסים לכל אורך החופים, כולל עם סלעים וטרשים ולכן חשוב לוודא בעת הזמנת המלון שמלונכם שוכן מול החוף הנכון.

לאחר בדיקה בנושא, הנה שני מלונות מוצלחים באזור שיכולים להתאים לסוגים שונים של רעיונות בטיול Thai House Beach Resort – מלון הנחשב למוצלח במחיר נוח וממוקם ממש על החוף, וה- Pavilion Samui Boutique Resort – מלון יוקרתי יותר עם חדרים ודירות בעלי ג'קוזי ו/או בריכת שחייה פרטית המתאימים אפילו למגורי 6 נפשות (דבר נדיר בתאילנד).

מבחינת פרק הזמן, רצוי להגיע לאי לשבוע – שבוע וחצי לפחות. לבלות יומיים-שלושה בחופים הנפלאים הסמוכים למלון שלכם, בשילוב עם מסאז'ים, ארוחות על שפת הים וקצת קניות- השילוב המנצח, ואת שאר הימים להקדיש בעיקר לפעילויות וטיולים באי וסיורים באיים הסמוכים.

אטרקציות בולטות בקוסמוי:

האקוואריום של סאמוי וגן הנמרים – בדרום-מערב האי, סמוך למלון Orchid Resort ממוקם אקוואריום ובו שפע יצורי ים כולל כרישים, צבי ים ומבחר נאה של דגים ססגוניים, כך שמי שאינו חובב צלילה אוכול לראות מבלי להתאמץ שלל חיות ים. סמוך לאקוואריום גן חיות קטן ובו נמרים וציפורים. מדי יום בשעה 13:00 מתקיים במקום מופע נמרים וציפורים. כמו כן ניתן להאכיל גורי נמרים ולהצטלם עמם.

המכון הבינלאומי למחקר והצלת אריות ים – אם חשקה נפשכם לשחות ולהשתעשע עם אריות ים, זה המקום להגשים את החלום. במכון, הממוקם בסמוך לאקוואריום של סמוי, בדרום האי, תוכלו לשחות עם אריות ים, לשחק עימם ולהאכילם וכמובן להצטלם עימם במים וביבשה.

חוות התנינים של סמוי – ממוקמת סמוך לשדה התעופה, בצפון האי ובה מתקיימים שש פעמים ביום מופעים מתחלפים של נחשים ותנינים.

תיאטרון הקופים של סמוי – ממוקם ב- Bophut לא הרחק משדה התעופה. שלוש פעמים ביום מתקיימים בו מופעי קופים מוצלחים וכן מופעי תרבות תאילנדיים הכוללים הדגמות של איגרוף תאילנדי וריקודים אופייניים.

אומגות בין צמרות העצים – מספר חברות מארגנות "סיור בין צמרות העצים" המכונה: TREETOP או: SKYFOX. זוהי חוויה שופעת אדרלין בה תגלשו על כבלים בין פלטפורמות מוגבהות בין צמרות עצי הג'ונגל במרכז סמוי. הנוף הנשקף במהלך הגלישה המסחררת מרהיב ביופיו. מתאים לילדים בני 8 ומעלה.

כאמור, תאילנד היא ללא ספק מדינה מדהימה, והאי קוסמוי הוא יעד שכל אחד חייב להגיע אליו לפחות פעם בחיים. אם אתם בעניין של גן עדן לתיירים ונסיעה מעצימה לכל המשפחה, קוסמוי זה המקום עבורכם.

פרסומת